reede, 13. veebruar 2015

Nädal 3

Küsimus: Mõtle läbi mida sul on vaja teada oma kliendilt, enne kui hakkad talle veebisaiti looma / saaksid teha hinnapakkumise / arvestada keerukuse ja hinnaga. 

Veebisaidi loomisel peab kliendiga kindlasti pidevat suhtlust hoidma ja kindlaks määrama mida klient soovib. Vastavalt soovidele muutub kindlasti ka lõpptoote hind.
Esimese asjana mida oleks vaja teada on see, mille jaoks ta hakkab seda veebisaiti kasutama. Kui tal oleks veebisaiti vaja ainult blogimiseks või enda tegevuste reklaamimiseks, siis võibolla isegi soovitada tal kasutada juba olemasolevaid tasuta sotsiaalvõrgustikke nagu blogger, facebook jne. Jah mina ei saa sellisel juhul teenuse eest raha, kuid sellise käitumise juures loon ma usaldust kliendiga näidates, et ma ei ole ainult raha peal väljas. Sellisel juhul kui kliendil on vaja üks moment midagi suuremat luua, siis tõenäoliselt pöördub ta taas minu poole.
Kui läheb juba lehe loomiseks, siis kindlasti oleks vaja teada mida ta soovib seal lehel teha. Foorumi lisamine, blogi lisamine, videoplayer lisamine jne. Kui kliendi soovid on kirja pandud, siis tuleks paika panna eelarve. Eelarvega saab määrata palju eelnevalt paika pandud soove saab realiseerida. Iga moodul mis veebisaidile külge tuleb, suurendab hinda. Igal osa lisab hinda juurde vastavalt selle osa keerukusele. Kui eelarve on minimaalne, siis tuleb kliendiga uuesti käia üle tema soovid ning välja pakkuda, kui võimalik, alternatiivid. Iga asja ei pea hakkama uuesti looma kui on võimalik juba olemasolevaid süsteeme integreerida.
Kui kogu süsteemide poolne osa on paika pandud, siis tuleb üle käia kujundus. Kui kliendil on ettevõte millel on logo ja värvidisain juba paigas, siis ilmselgelt peab seda sobitama ka veebisaidiga. Kui värviline see saab olema, millised erinevad kastid saavad olema, kas kõik peab olema liikuv jne. Siinkohal kui klient soovib võimalikult aktiivseks ja ulmeliseks lehte ajada, siis minu töö oleks teda natuke tagasi tõmmata, kuna mida rohkem pilte ja muid liikuvaid asju lehel on, seda aeglasemalt lehte laetakse. Leht peab jõudma võimalikult paljude inimesteni mugavalt. Kui piirata inimeste arvu, kes saavad lihtsalt lehel ringi liikuda, siis sellega kannatab minu kliendi kasum. Samuti kõik uhked erinevad disaini elemendid lisavad veebisaidile hinda juurde.
Oluline siinkohal on ka määrata see, kes veebisaiti haldama hakkab. Kas seda pakun mina teenusena, või võtab selle üle keegi teine. Kui selle võtab üle keegi teine, siis tuleb luua korrektne dokumentatsioon ja ka vajadusel maha istuda selle inimesega, kes seda süsteemi haldama hakkab.
Kui disain, soovitavad süsteemid ja ka optimaalne hind on paigas, siis tuleks pakkuda lähiajal kliendile kiire välimusele baseeruv mockup. Välimus on kliendi jaoks kõige olulisem, kuna see on esimene asi mida veebisaidi puhul nähakse. Kui sellega ollakse rahul, siis saab alles tõsisema töö juurde minna ja saidi funktsionaalsust looma hakata.
Minu teksti põhjal võib tunduda, et ma raha ei tahakski oma töö eest pakkudes kliendile odavamaid alternatiive. Ma pigem loon oma tööga usaldusväärsust. Sellega teenin ma pikemas perspektiivis rohkem kui ühekordse suure summa.

Link ülesandele

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar