reede, 3. aprill 2015

Nädal 9

Küsimus: Ülesandeks on seekord valida üks veebisait (NB! Vali veebisait, mis on kehvasti optimeeritud – ei ole esimesel lehel Google’i otsingutulemustes) ja tee sellele SEO analüüs. SEO analüüsi koostamisel lähtu järgmistest osadest:
  • hetkeolukorra kaardistus – too välja kuidas on hetkel lehel olukord sisu, metaandmete jt SEO oluliste komponentidega sealhulgas lehe ranking
  • analüüs – analüüsi võimalikke konkurente ja uuri lisaks märksõnu, mida otsitakse;
  • ettepanekud – too välja ka võimalikud ettepanekud olukorra parandamiseks, nagu lehtede struktuuri muudatused, sisu, metaandmed jm. Kasuta abiks võtmesõnade planeerimise tööriistu)   
Et leida üks koduleht mida analüüsida, kirjutasin google otsingusse sõna "autotöökoda" ning liikusin neljandale lehele otsingutulemustes. Sealt leidsin sellise kodulehe nagu baltlux.eu. Kasutades chrome extension mozbari, leian miks see koduleht sellele otsingusõnale alles neljandal lehel asetseb. Esiteks on juba url ise selline mis ei peegelda üldse firma tegevusi. Baltlux ei ütle mulle mitte midagi. Mozbariga näeme, et On-Page Element erinevad kirjeldused puuduvad täielikult või taaskord ei peegelda firma tegevusi. Esilehe Alt text: Baltlux OÜ  baltlux-logo-hele  Vulkano-design-agency. Lehel ei ole samuti kasutatud ühtegi sotsiaalvõrgustiku ühendusi. Klikates erinevatele linkidele lehel, siis ei leia ma ühtegi väljaviivat linki. Teenused menüülingile klikates avaneb mul pilt mis näitab ainult mida nad teevad väga laialt aga täpsema informatsioonini ei jõua sealt ning samuti ühtegi viidet otsingusõnale ei ole. Galerii all on pildid aga need pildid võiksid omada paremaid nimetusi mida otsingumootor võiks leida. Kui google ei leia mingeid kasulikke punkte siis mina kui inimesena ei saa ka eriti targemaks seda lehte külastades. Mozbar annab rankinguks 0.00. Kui võrrelda nüüd seda lehte, google otsingu esimesel lehel asetseva ettevõttega, leian ettevõtte nimega Baltyre. Mozbariga näen, et On-Page Elements all on erinevad pealkirjad ning kirjeldused kus on sõna "autotöökoda" esindatud. Ettevõte tegeleb küll enamasti rehvidega ning kontakti alt näeme, et töökoda asub neil siis vist ainult Slovakkias seega Eesti inimesele ikka kasu poleks. Naljakas olukord seega.
Naaseme Baltlux juurde ning vaatame mida annaks parandada. Esiteks tänapäeval võiks olla igal ettevõttel juba jalajälg sotsiaalvõrgustikes ning need võiksid olla kuvatud ka kodulehel. Manuaalsel otsingul tuleb välja, et ettevõtte nimi juba läheb konflikti ühe teise ettevõttega mis on samuti Baltlux kuid tegeleb valgustustega. Meta descriptionid puuduvad esilehel ning ka heading 1 puuduvad. Kasutades keywordtooli näeme, et kui otsitakse sõna autotöökoda, siis lisatakse juurde ka linn kus autotöökoda asetseb(Keywordtool). Liikudes lehel baltlux kontakt alla ei leia ma ühtegi viidet sellele mis linnas ettevõte tegutseb. Võiks ära märkida linna Maardu h1 tagiga. Teenused all olevad kõik näidatud teenused võiksid olla h1 tagiga. Sellise otsingu puhul leidsin, et kõige olulisem kriteerium just oligi töökoja asukoht. Ühesõnaga kui lehel saab välja toodud rohkem sõna autotöökoda ja Maardu, siis on areng otsingumootori jaoks olemas.

Mainitud allikad
Keywordtool. Keywordtool.io(kuupäev puudub). Loetud aadressil http://keywordtool.io/search/a2NZdDZVaE5OQXdkTjFYMDNEQzBGZ1BHUUs5ZURCR2xXeG5OTk9CZnNOa0gzTG83ZkNWMXdlVGZxT1ljM011R0xUZjRXZFNlYnR4Ti84UDdNa2hBdVo5Mk5zQk1nZ292V3dVU2FlaXl0SS9HVkV6Uy9DSUs1NlA5LzVnUUFkR3NXZ25OazFENmRuK2tKclI3OG9iazNVWFFXOVVMa3phVE5TQUh2T1BSWG1ZYXlJazFyRzdseEc5VWJJUTFadUJXYm56VjNHRkczVkovc3REeXlKTnJZQT09

Link ülesandele

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar